Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Szymborski: Decyzję Aliansu G6 przyjęliśmy ze zrozumieniem

Dalej Wstecz
Autor:

sg

Data publikacji:
04-09-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Szymborski: Decyzję Aliansu G6 przyjęliśmy ze zrozumieniem
Krzysztof Szymborski, prezes BCT; Fot. BCT
- Ze zrozumieniem przyjęliśmy informację o tym, że G6 zawiesiło połączenia w ramach pętli #3 Azja – Bałtyk i tym samym nie będzie w najbliższym czasie zawijać do Portu w Gdyni – skomentował wczorajsza wiadomość Aliansu G6 prezes BCT Krzysztof Szymborski.

Informacja o "zawieszeniu na okres zimowy", a najprawdopobniej całkowitej rezygnacji z połączenia pojawiła się na stronie największego armatora Grupy G6 firmy Hapag-Lloyd, a później na stronach pozostałych armatorów. Jest to zła wiadomość nie tylko dla BCT, ale dla całego portu w Gdyni - zarządu i operatorów przeładunków: znaczne zwięszenie liczby kontenerów, jakie przyniosłoby nowe połączenie, miało się przełożyć na znaczne zyski, nowych konrtahentów i miejsca pracy. Juz wiadomo, że nic z tego nie wyjdzie.

 

- Spadające przewozy na tym kierunku i jednocześnie gwałtownie zwiększająca się ilość wielkich kontenerowców oddawanych do eksploatacji przez poszczególnych armatorów Grupy zmusiły ich do ograniczenia pojemności floty i dopasowania się do zapotrzebowania na przewozy. Tym samych zawieszono połączenia oparte na najmniejszych statkach grupy G6, które właśnie pływały w pętli #3 - wyjaśnia Szymborski.

 

BCT na potrzeby Aliansu G6 przygotowywał swoja infrastrukturę. - Zarząd Portu Gdynia jak i Bałtycki Terminal Kontenerowy były już gotowe na przyjęcie osmiotysięczników. Przeprowadzone zostały odpowiednie analizy i prace przygotowawcze, które wskazały na bezpieczne warunki nawigacyjne i wydajną obsługę tych statków w porcie i w terminalu. Zgodnie z komunikatem armatorów Polska nadal pozostaje atrakcyjnym rynkiem i możemy spodziewać się powrotu do tego projektu w niedalekiej przyszłości. Zarówno zarząd portu jak i BCT będą kontynuowały projekty rozwojowe, niezbędne do przyjęcia jeszcze większych kontenerowców, czyli budowę dużej obrotnicy dla statków, pogłębienie kanałów portowych i sprowadzenie odpowiedniej wielkości suwnic nabrzeżowych. Zawinięcia trzynastotysięczników i większych statków do Gdyni to tylko kwestia czasu - przekonuje prezes BCT.

 

Zwrot poniesionych na inwestycje nakładów będzie musiał być odłożony w czasie.
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze nowe Abramsy już w Polsce. Dotarły drogą morską

Intermodal i logistyka

Port Zewnętrzny w Gdyni. Umowa z partnerem prywatnym na 44 lata?

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze nowe Abramsy już w Polsce. Dotarły drogą morską

Intermodal i logistyka

Port Zewnętrzny w Gdyni. Umowa z partnerem prywatnym na 44 lata?

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5